вторник, 18 октомври 2011 г.

ЕКЛЕРИ



Еклери! Любимите ми сладки еклери. Те са приятен спомен от детството ми. Имахме в нашият град само една сладкарница и в отделните дни в седмицата правеха различни сладки. Денят в който предлага един от най-сладките за мен. Винаги съм си мислила, че са трудни като изпълнение, затова и не съм се опитвала да ги правя. Докато моята колежка ми показа рецептата и се реших да ги пробвам. И резултата беше учудващо вкусен. В къщи се излапаха за отрицателно време. Тънкоста на еклерите е в печене. Винаги се слагат в силно загряна фурна на около 240 градуса, и се допичат на по-слаба фурна, аз лично смъква градусите до около 200 градуса.

Продукти за тестото: 4 яйца; 1ч.ч. вода; 1/2ч.ч. олио; 1ч.ч. брашно; щипка сол.

Приготвяне: Смесват водата, олиото и щипката сол. Слага се на котлона да заври. След като заври се сваля и брашното се изсипва цялото на веднъж и се бърка енергично, докато започне да се отделя тестото от стените на съда.
След като леко изстине тестото започват да се прибавят яйцата едно по едно. Яйцата трябва да са със стайна температура и колкото се може по-пресни. Прибавя се яйцето и се бърка енергично на ръка, докато се поеме от тестото. Не слагайте следващото яйце, преди предното да се е поело от тестото.
Пригответе си пош (или ако нямате, като мен, просто срязвам единият край на найлонова торбичка) и го напълнете с тестото. Аз лично използвам хартия за печене, но ако нямате в намазнена и добре набрашнена тава се шприцоват еклерите. Колко големи ще ги направите, вие си преценявате.Само трябва да имате предвид, че еклерите при печене много се надуват и трябва да оставите достатъчно разстояние между тях.
И тук вече идва сложното. Ще напиша какво правя аз, а вие си преценете какво ще направите. Предварително загрявам фурната до 240 градуса и слагам еклерите да се пекат. Първите 10 минути не отварям фурната за да не излиза топлина, а само ги наблюдавам през стъклото. Когато видя, че започват да се надигат, смъквам градусите до 200 и оставям така да се опекат до златисто.
След като изстинат еклерите със шприц се пълнят с крем. Това какъв ще е крема е по желание на готвача. Дали ще е шоколадов или ванилов вие си избирате Както и глазурата която ще използвате. Аз лично използвам лакта бонбони, който разтопявам на водна баня с около 50мл прясно мляко и просто поръсвам с глазурата еклерите. Някой може да пожелае да ги намаже с глазурата. Това е вече по ваша преценка.Пожелавам Ви добър апетит!

3 коментара:

  1. Страхотни еклерчета,Весе!
    Още не съм правила,но благодаря,че сподели за печенето,ще го имам предвид,когато правя!
    Иначе за ядене и аз много ги обичам,само дето още не съм ги подхванала да ги направя у дома!
    Имаш една споделена награда,заповядай да си я получиш!

    Хубава вечер пожелавам!
    Роси

    ОтговорИзтриване
  2. Веси, много хубави еклери - доядоха ми се:))).Представям си колко са вкуснички:).
    Поздрави и прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ви момичета. Вашите коментари са важни за мен.
    Роси благодаря за подаръка. Перкрасно е когато човек подарява от сърце! :)

    ОтговорИзтриване