събота, 22 октомври 2011 г.

Мариновани люти чушлета

Рецептата за тези люти чушлета ми я даде, снахата на моят съпруг. Прочела я някъде в нета, направила ги в къщи и когато им бяхме на гости ни почерпиха. Много ми харесаха, та тогава реших да я направя и аз тази рецепта и в къщи се ползва с голямо одобрение. Много лесна и не изисква особено много време. Всъщност най-дългото време е печенето на чушките, а всичко останало е песен
Продукти приблизително за една доза: 1кг люти чушлета (най-добре шипки); 2-3 глави чесън; 700мл винен оцет; 700г захар; сол и копър на вкус.

Приготвяне: Чушките се опукват.
В тенджера се смесва оцета и захарта и се слагат на огън докато захарта се разтопи и заври сместа.
Опуканите чушки се посоляват на вкус и се разбъркват добре за да се окусят всяка една. Заливат се с оцета и се оставят да престоят поне 1 час най-малко. През това време се обелва чесъна скилидка по скилидка, и се нарязва копъра на ситно.
Маринованите чушлета се нареждат в измити и добре изсушени буркани. Между редовете с чушлета се слага по няколко скилидки чесън и копър, като най отгоре завършат с последните.Заливат се марината и се затварят. И това е всичко.

Моят съвет е: тъй като на мен ми идва много захарта,аз правя марината с 700мл оцет и 500г захар. Но това вече е въпрос на вкус, както и това колко копър и чесън ще сложите.
А ако не ви стигне марината, може да си направите допълнително и тогава да залеете чушките. По рецепта захарта/оцета е в съотношение 1/1,т. е. равни количества захар и оцет. Това решавате Вие.
















Желая ви добър апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар