неделя, 23 октомври 2011 г.

СЮТЛЯШ (ОРИЗОВ ПУДИНГ)

Тези дни ми се прииска да направя мляко с ориз, защото отдавна не бях готвила в къщи. Искаше ми се да е нещо по-различно от обикновения десерт и се сетих, че в поредицата на Иван Звездев "Домашна кухня от Балканите" има интересни рецепти. И ето ти сютляш или оризов пудинг. Това е рецепта от турската кухня, който се оказа много вкусен и бърз за приготвяне. Рецептата която ще напиша е оригиналната на Звездев, а аз ще напиша и как съм го направила. Така,че вие си преценете как ще го приготвите в къщи.

















Продукти:1ч.ч. ориз; 1л прясно мляко и 1/2 ч.ч. допълнително за разтваряне на нишестето; 2с.л. нишесте; 1/2 пакетче ванилия; 1ч.л. канела.


Приготвяне:Почистеният и измит ориз се вари на бавен огън с 1и 1/2ч.ч. вода. Добавя се млякото и се оставя още 10мин да поври. Добавя се захарта и се разбърква добре за се размеси и разтвори.
Нишестето се смесва с 1/2 ч.ч. мляко и се добавя към ориза. Оставя се така да заври.Ванилията се прибавя след като се смъкне от котлона и тенджерата се оставя покрита за около 10мин.
Сютляша се прехвърля в купички за сервиране още докато е топъл.А когато се
охлади се поръсва с канела.


Моят съвет е:
тъй като в рецептата не е уточнено какво нишесте трябва да се използва аз сложих нишесте-ванилия и така не се налагаше да слагам отделно ванилия.
Другото което промених е е количеството на водата. Сварих ориза в 2ч.ч. вода, а млякото беше 3ч.ч.

Това какво ще направите вие сами решавате. Надявам се да ви хареса предложението ми за домашен десерт.

Пожелавам Ви добър апетит.

Няма коментари:

Публикуване на коментар