събота, 8 май 2010 г.

Икономични кифлички



Рецептата за тези кифлички ми я даде свекърва ми когато й станах снаха. Тя ги направи един път, и след това реших да опитам сама и да изненадам всички в къщи. Мога да кажа,че свекърва ми беше тази която ми показа как да замесвам тесто за което много съм й благодарна. Та когато аз ги направих за пръв път, свекито ми каза,че моите са по вкусни и от тогава в нашата къща само аз ги правя. Когато се чудя какво да направя за вечеря просто замесва няколко дозички и - "Ето" ти вечеря, която става и за закуска. Тъй като в нашата къща сме много хора аз замесвам две дози, а продуктите който ще напиша за една доза.Така,че да започвам:


Продукти: 1ч.ч леко затоплено прясно мляко, 3с.л. захар, 3с.л. олио, 1 яйце (белтъка в тестото,а жълтъка за намазване),1/2 кубче прясна мая (разтворена в 250мл топла вода с 1ч.л. захар), щипка сол,брашно колкото поеме. За поръсване аз използвам маково семе или сусам по желание.
За плънката може да инпровизирате каквото искате. аз използвам сирене, или локум, или пушено месо, или кашкавал, на когото каквото му душа сака.

Приготвяне: Брашното се пресява. Смесват се белтъка,млякото разтворена мая, солта, захарта и олиото и се разбиват добре с телена бъркалка. След това започвам да прибавям по малко брашно докато започне да се оформя тесто.
Накрая омесвам меко тесто и оставям да втаса в на мазнена и набрашнена тенджера.













След като втаса тестото го разделям на две топки.

Разточвам едната намазва я с олио и разрязвам на 8 парченца, така че да се получат триъгълници. В широкият край на триъгълника слагам плънката,завивам двата странични края и навивам като кифлички. Нареждам всяка кифличка в предварително намазнена тава и оставям да втасат наново.
Разбърквам жълтъка с малко прясно мляко и олио. Вече втасалите кифлички ги намазвам с жълтъчната смес, поръсвам ги с маковото семе или сусама и слагам в предварително загрята фурна на 180 градуса. Пекат се до златист цвят на коричката.



Надявам се да ви харесат и "Бон апети" !

Няма коментари:

Публикуване на коментар