неделя, 6 януари 2013 г.

Питка за Стефанов ден

    Скоро изминаха няколко важни за мен празника и ми се наложи да направя няколко питки по този случай. Тази година беше по-специална за мен,защото двама важи мъже за мен за пръв път празнуваха заедно имения си ден - моят баща и моят малък син, а именно Стефанов ден.В тяхна чест направих и прекрасната питка която ще ви покажа.
Продукти:1купче жива мая; 200мл кисело мляко;300мл топла вода; 3 яйца (2цели + 1 белтък); 1с.л. захар; 1ч.л. сол; 5-6с.л. олио; брашно колкото поеме: 1 жълтък + 1-2с.л. олио за намазване.

Приготвяне:Брашното се пресява и по средата се прави кладенче. В него се натрошава маята посипва се със захарта и се залива с малко вода и се оставя да шупне. 
Когато маята е готова се прибавят разбитите яйца, киселото мляко, олиото, и в старани някъде в брашното се слага солта (не директно при маята) и започва да се прибавя постепенно вода. Замесва се меко тесто и се оставя да втаса с предварително на мазнен съд, като и тестото се намазва с олио. Тестото трябва да утрои обема си.
За оформянето на питката използвах ето този метод: http://www.youtube.com/watch?v=u7D8PSBsy1M  .  Като аз лично направих няколко малки питки и  ги подредих в тавата. 
Намазва се питката със сместа от жълтъка и олиото,  и отново се слага да втаса. Този път реших да я посипя с черен сусам и стана много ефектна.
Пече се в загряна фурна на 200 градуса.

След като се изпече още докато е гореща се намазва с чисто масло, напръсква се с вода и се покрива с кърпа.Оставя се да "Обиколи нивата си" и е готова за поднасяне.
    Приятен апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар