петък, 4 октомври 2013 г.

Баница с ябълки

   На пазара има голямо разнообразие на ябълки и на мен ми хрумна идеята да си спретна в къщи една баница. Реших да не я правя като обикновен щрудел, а малко по различна и интересна. Рецептата ми хрумна когато се сетих за тиквеника на леля ми, но вместо тиква сложих ябълки. 
   Баницата е подходящо за следобедна закуска или вкусен десерт след обилният обяд или вечеря. А защо не и за почерпка на мили гости.


 

Продукти:
400г кори за баница;
400г ябълки ( червени, жълти, кисели, сладки каквито предпочитате)
100г орехови ядки;
100г индиско кишу (или печени фъстъци);
200г захар;
4бр. яйца;
200мл жълта, газирана лимонада (или сода);
1 щипка канела;
олио; чисто, краве масло.


Приготвяне:  
   Ябълките се обелват, изчистват се от семките и се настъргват на едро ренде. Запържват се в 2-3с.л. олио, докато леко изври водата и омекнат. Прибавят се натрошените на не много ситно орехи и кашу (или фъстъци). И така се оставя още около 5 минути още на огъня.
   Сместа се сваля от котлона и се прибавя цялото количество захар и се разбърква много добре.
   Кравето масло се разтопява. С маслото се намазва една кора, а от горе се поръсва с малко от получената плънка. Отгоре се слага друга кора която също се намазва с масло и се поръсва с плънка. Така корите се навиват на руло и се слагат в тава намазана с масло и олио. Рулото се слага право, не се навива на охлюв, до него следващото руло и така докато свършат корите. Ако остане от плънката може да се се разпръсне върху вече оформената баница. Корите се нарязват на малки парченца, като хапки.
   Яйцата се разбиват, и към тях се прибавя лимонадата. С получената смес се залива баницата.Отгоре се нареждат  малки парченца от маслото.
   Баницата се пече в предварително загряла фурна на 200 градуса с вентилатор. Пече се докато придобие златист цвят. 
   След изпичането тавата се покрива с найлон и кърпа и се оставя да изстине.


 


Добър апетит!

Моите бележки: може да залеете баницата и със сладък сироп от равни количества захар и вода, но аз лично предпочитам да е малко по суха.
   Ядките може да ги оставите малко по-едро натрошени, за да се усещат парченцата.

2 коментара:

  1. Прекрасно, много вкусно, Веси! А твоята май е залята със сиропче, много сочна изглежда на снимките.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да Гери, баницата ми е залята със сироп, но просто исках да пробвам какво е със сироп. но както съм писала предпочитам я суха.
      поздрави и от мен!

      Изтриване